mitä mieltä ootte maahanmuttajista?

  male
veke1991 | 8 Jun 2006 - 1:37pm
mun mielestä siinä ei oo yhtään järkee.
__________________________


femalelartsu | 10 June 2006 - 7:10am
dae sen sanoi
__________________________

Haukuin poikaystävääsi homoksi ja hän löi laukulla

femaletuuli | 27 June 2006 - 7:59pm
Olisi hirveetä olla maahanmuuttajana jossain maassa, jossa vihattais ulkomaalaisia. Täytyy yrittää kuitenkin jotenkin sopeutua, ja helpottaisi jos ne senmaalaiset auttaisi siinä. Suomessa olisi kiva jotenkin harrastaa jotain et voisi paremmin tutustuu maahanmuuttajiin ja niiden kulttuureihin et ennakkoluulot tms vähenisi, ja maahanmuuttajaa itteäänki se varmaan auttaisi sopeutumaan.
femalenodame | 28 June 2006 - 9:51pm
Samaa mieltä dae:n kanssa..

__________________________

***
Dont Worry Be Happy

femalepunk4ever | 8 July 2006 - 10:34pm
Somalit on aivan mahtavia ihmisiä. Yleensäki kaikki ulkomaalaset jokka 'joutuu' tulla suomeen, on hirveen positiivisia. Tunnen paljonki näitä ihania ihmisiä, enkä niistä halua luopua.
__________________________

Marjo

femalelartsu | 9 July 2006 - 12:50pm
musta olis tosi kiva tutustua maahanmuuttajiin
__________________________

Haukuin poikaystävääsi homoksi ja hän löi laukulla

female_melissa_ | 22 July 2006 - 7:55am
legendaarinen kysymys, vai mitä anna?

__________________________

~~~
Come sit by the fire and play a while, but you can't stay too long.

female_anna_ | 22 July 2006 - 4:09pm
Joo, "ne tekee hyvää pitsaa!!".

Iiih!

__________________________

But that's just my opinion...

femalejumittaa | 28 July 2006 - 10:06am
mitä pahaa niissä on. mä en kyllä välttämättä ulkomaalaisena muuttais suomeen, kun on tää niin helvetin rasistinen maa.
femalejumittaa | 28 July 2006 - 10:07am
niinjoo ja samaa mieltä että ne tekee hyvää pitsaa.
femaleguinnie | 1 August 2006 - 10:26am
äh, miun mielestä ne on tasan tarkkaan ihmisiä siinä missä suomalaisetkin ja miusta jokaikinen voisi asua missä tahtoo. muuttaahan suomalaisiakin kaiken aikaa ulkomaille ja täältä mennään vaihtoon, eikä sitä nähdä minkäänlaisena ongelmana. pitäähän tänne jostakin tulla lisääkin ihmisiä. täällä itärajalla törmää aika tiiviisti maahanmuuttajiin ja miusta on hienoa että heitä on olemassa. muutamassa vuodessa he ovat täsmälleen kuten "me suomalaiset", ihonväri vain saattaa olla astetta tummempi ja meikkivoidetta astetta hankalampi löytää . miunkii yksi ystävä on jo ehtinyt unohtaa venäjän kielen ja puhuu suomea sujuvammin ku jotkut suomalaiset.

haluisin mielellään kuulla jonkun asiaa vastustavan perustelut, jos "siinä ei oo yhtään järkee." kukapa suomalainen ei olis joskus edes miettinyt ulkomaille muuttamista. nyt eletään kansainvälistyvässä maailmassa, miks se on suomalaisille tällainen ongelma?!

__________________________

\"All the love you put put will return to you\"

malemotula | 7 August 2006 - 9:52am
en oo kylla kuullu oikeen vakvasti otettavia perusteita sille miks suomeen ei pitais ottaa maahanmuuttajia, se ei oikeen vakuuta ku joku valittaa ihan tosissaan et maahanmuuttajat/pakolaiset vie suonalaisilta tyopaikat ... suomeen paastetaan vuodessa alle tuhat pakolaista ja ne muka vie 250.000 suomalaiselt tyopaikan+naiset

__________________________

" a closed mind is like a closed book, nothing but a brick of wood"

femalestarshine | 13 August 2006 - 3:36pm
ei ne mua haittaa, samanlaisia ihmisiä ne on kuin mekin

__________________________

Should I keep quiet just because I\'m a woman?

femalelartsu | 18 August 2006 - 12:20pm
olis vähän karua, jos suomessa ei asuisi muita kun suomalaisia...ihan kiva kun on muistakin maista ihmisiä..!
__________________________

Haukuin poikaystävääsi homoksi ja hän löi laukulla

femalesonsku | 15 November 2006 - 4:26am

guinnie sen sanoi

femaleKaiko | 17 November 2006 - 12:26pm

Suomalainenkin ihminen osaa ja voi varastaa/tappaa/käyttäytyä kuin kusipää... Ihmeellinen kysymys ylipäätänsä, "mitä mieltä...."
Kuin aikaisemmin joku sanoi, ihmisiähän NEkin ovat. Mitä mieltä olette ihmisistä:)?

malepspiegelmann | 25 December 2006 - 8:31am

Niin, Veke91! Missä ei oo järkeä? Tarkoitatko maahanmuuttajien ottamisesta? Tunnetko yhtään maahanmuuttajaa henkilökohtaisesti? Itse tunnen muutaman venäläisen ja monia ulkomaalaisia opiskelijoita juttuseurana. Eivät ne sen kummempia ihmisiä ole. Suomi tulee tarvitsemaan lähivuosikymmeninä lisää maahanmuuttajia väestön ikääntyessä. Suuret ikäluokat (1945-50) muodostavat yli puoli miljoonaa (n.10%) maamme väestöstä ja jäävät eläkkeelle n.kymmenen vuoden kuluessa. Suomessahan on 175 000 työtöntä tänä vuonna (tilastokeskus.fi), sekään ei riitä kattamaan eläkkeelle jäävien määrää.

femaleJohanny | 21 January 2007 - 4:52pm

Edelliseen kommenttini lisäten (Mikä ei täällä ilmeisimmin enää näy), on asiaan suhtauduttava myös aika kriittisesti.

Erityinen osa väkivaltarikoksista ja muista rikoksista on maahanmuuttajien tekosia, tämä on asia josta ei uskalleta puhua ja josta on tullut vähän joka paikassa jo tabu. Maahanmuuton kritisointi mielletään rasismiksi, jotenpa asian negatiivisiin puoliin ei julkisissa keskusteluissa olla oikein uskallettu puuttua. Tästä aiheesta oli hyvä juttu Kalevassa.

Maahanmuuttajia vastaan ei minulla itsessään ole mitään. Parhaimmillaan ne rikastuttavat kulttuuria sekä voivat olla aivan yhtä hyödyksi yhteiskunnalle kuin muutkin. Kuitenkin ongelman varjopuolista olisi puhuttava enemmän julkisesti ja henk.koht. ajattelen aika pitkälti niin, että jos maahanmuuttaja ei pysty arvostamaan hänelle myönnettyä paikkaansa eikä pysty sopeutumaan loppujelopuksi uuteen ympäristöön, ei hänellä ole sinne myöskään asiaa. Tätä ongelmaa korjataan sopeutuskeskuksilla sunmuilla, mutta jos he tulevat paikanpäälle vain raiskaamaan, oletan etteivät he suuremmin arvosta sitä armoa minkä he olevat kokeneet.

Maahanmuutto peittoaa muuten kohta myös Euroopan syntyvyyden.

maletheoutsider | 4 May 2007 - 2:31pm

En ole pahemmin ulkomaalaista syntyperää oleviin törmännyt mutta ne harvat ovat olleet ihan ok joten ei mitään heitä vastaan. Tietty onhan heidän joukossaan mätiä omeniakin mutta niin on totisesti suomalaistenkin joukossa.

femaledeezmo | 25 July 2007 - 9:57am

Mun mielestä se ihan riippuu siitä että mikä on niiden takoitus olla täällä... Esim. mun siskolla on italialainen kihlattu, joka vielä toistaiseksi asuu Italiassa, mutta ken ties jonain päivänä vois olla täällä... Oli siellä missä on rakkaus, siellä on koti! Smile
__________________________

http://deezmo.vuodatus.net

femalesolie | 26 July 2007 - 11:14am

Johanny wrote:
Edelliseen kommenttini lisäten (Mikä ei täällä ilmeisimmin enää näy), on asiaan suhtauduttava myös aika kriittisesti.

Erityinen osa väkivaltarikoksista ja muista rikoksista on maahanmuuttajien tekosia, tämä on asia josta ei uskalleta puhua ja josta on tullut vähän joka paikassa jo tabu. Maahanmuuton kritisointi mielletään rasismiksi, jotenpa asian negatiivisiin puoliin ei julkisissa keskusteluissa olla oikein uskallettu puuttua. Tästä aiheesta oli hyvä juttu Kalevassa.

Maahanmuuttajia vastaan ei minulla itsessään ole mitään. Parhaimmillaan ne rikastuttavat kulttuuria sekä voivat olla aivan yhtä hyödyksi yhteiskunnalle kuin muutkin. Kuitenkin ongelman varjopuolista olisi puhuttava enemmän julkisesti ja henk.koht. ajattelen aika pitkälti niin, että jos maahanmuuttaja ei pysty arvostamaan hänelle myönnettyä paikkaansa eikä pysty sopeutumaan loppujelopuksi uuteen ympäristöön, ei hänellä ole sinne myöskään asiaa. Tätä ongelmaa korjataan sopeutuskeskuksilla sunmuilla, mutta jos he tulevat paikanpäälle vain raiskaamaan, oletan etteivät he suuremmin arvosta sitä armoa minkä he olevat kokeneet.

Maahanmuutto peittoaa muuten kohta myös Euroopan syntyvyyden.

Tässä ERITTÄIN hyvä vastaus kysymykseen.

maleblack_jan | 28 July 2007 - 2:30am

Tuossa jo sanottiinkin hyvät ja huonot puolet maahanmuuttajissa. Itselläni on paljon ulkomaalaisia ystäviä niin Venäjältä, Kiinasta kuin Euroopastakin. Ehkäpä tyttöystäväkin tulee joskus asumaan Suomeen. Parhaimmillaan he opettavat avarakatseisimmiksi (mikä ei olisi yhtään pahasta Suomessa!), mutta valitettavasti jotkut pilaavat maahanmuuttajien maineen tekemällä rikoksia. Omasta mielestäni olisi hyvä järjestelmä, jos ensimmäisestä rikoksesta maahanmuuttaja lähetettäisiin takaisin kotimaahansa.

femaleSonjax | 24 October 2007 - 6:40pm

Kannatan Johannyä!

malelgr | 8 December 2007 - 1:04am

Kiitos hyvin paljon!
Minä ainakin haluan venäläisen vaimoni muuttavan tänne niin pian kuin mahdollista!
ja tää veke poika saa tulla mulle sanomaan jos on jotain mieltä.

Tää kanava on näköjään tarvinnu äijää


__________________________

Janne \"Lgr\" the flying Finn!

femaleiiiina | 13 March 2008 - 7:31pm

Maahanmuuttajia on ollut niin kauan kuin on ollut rajoja joita ylittää. Suomenkin kehitys (teollistuminen) on tapahtunut paljolti maahanmuuttajien ansiosta ja avulla. Ja suomalaiset taas ovat olleet rakentamassa Yhdysvaltoja ja Ruotsia. Aina ihmiset ovat pyrkineet siirtymään sinne missä toivovat löytävänsä paremman mahdollisuuden elää.

femaleanniina_81 | 23 April 2008 - 10:47pm

minä olen työskennellyt työyhteisössä jossa maahanmuuttajia ja kyllä sitä itse katsoo maailmaa eri silmin kuin ennen, on rikkaus tuntea paljon eri kulttuureista olevia, mutta on erittäin vaikea mennä vieraaseen maahan jossa ihmiset puhuvat vierasta keiltä josta ei itse ymmärtäisi mitään.


__________________________

satumaailman laineet liplattaa